A Tan Kapuja Buddhista Gimnázium és Általános Iskola, 7300 Komló Gagarin u. 4. OM azonosító: 200475
Megbízott igazgató: Harmat Mária, telefon: 06/72 - 379 – 413
E-mail: buddhistagimnazium@tkbg.hu, honlap: www.buddhistagimnazium.hu
Oktatási helyszíneink:
7826 Alsószentmárton, Petőfi S. utca 4/a
7958 Kákics, Petőfi S. utca 46.
7300 Komló, Gagarin utca 4.
7632 Pécs, Megye utca 20.
A 2018-2019. TANÉVBEN INDULÓ OSZTÁLYOK
1. Gimnáziumi képzés - nappali tagozat
Belső kód: 001 – Gimnáziumi képzés – nappali tagozat
Telephely: Alsószentmárton, cím: 7826 Alsószentmárton, Petőfi S. u. 4/a
Tanulmányi terület: érettségi bizonyítványt adó gimnáziumi képzés
Munkarend : nappali tagozat
Évfolyamok száma: 4 évfolyamos
Kerettanterv: gimnáziumi kerettanterv; nyelvoktató nemzetiségi nevelés-oktatás
Oktatott idegen nyelvek: az első idegen nyelv a beás nyelv, a második idegen nyelv az angol nyelv
A felvételi kérelmek elbírálásának szempontja a 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében: felvétel az általános iskolai tanulmányi eredmények alapján.
Egyéb információk az adott képzésről:
Kimenet: érettségi bizonyítvány
50 óra közösségi szolgálat teljesítése kötelező
Az intézményen belül: mentorrendszer (fejlesztés, felzárkóztatás és tehetséggondozás); iskolapszichológusi rendszer ; tanulmányi idő alatti trimeszterben szervezett rugalmas vizsgáztatási rendszer működik; „Nyitni a világra” című programunk keretében havi tanulmányi utakat szervezünk; tanulói ösztöndíj pályázatok lehetősége adott.
2. Gimnáziumi képzés – Felnőttoktatás, esti tagozat
Belső kód: 002 - Gimnáziumi képzés – Felnőttoktatás
Helyszínek: Alsószentmárton, Kákics, Komló, Pécs
Tanulmányi terület: érettségi bizonyítványt adó gimnáziumi képzés
Munkarend: esti tagozat
Évfolyamok száma: 4 évfolyamos
Kerettanterv: gimnáziumi kerettanterv
Oktatott idegen nyelvek: beás nyelv és/vagy angol nyelv
Felvétel: legalább 8 osztályos általános iskolai bizonyítvány szükséges
Egyéb információk az adott képzésről:
Kimenet: érettségi bizonyítvány
Az intézményen belül: mentorrendszer (fejlesztés, felzárkóztatás és tehetséggondozás); iskolapszichológusi rendszer; tanulmányi idő alatti negyedéves vizsgáztatási rendszer működik
A felvétel általános iskolai bizonyítvánnyal rendelkezőknek: a képzés időtartama: 4 év
A felvétel szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkezőknek: a képzés időtartama: 3 év
A képzés ingyenes az esti tagozaton; adott az előrehozott érettségi vizsga lehetősége (informatika, idegen nyelv)
3. Általános iskolai képzés – Felnőttoktatás, esti tagozat
A képzés helyszíne: A Tan Kapuja Buddhista Gimnázium és Általános Iskola 7826 Alsószentmárton, Petőfi S. u. 4/a
A képzés munkarendje: felnőttképzés, esti tagozatos munkarend
Jelentkezés alsó korhatára: betöltött 16. életév (nem tanköteles korúak)
Képzés szerkezete: általános iskola felső tagozat 5-6. évfolyam 7-8. évfolyam
A képzés ideje: 5-6. évfolyamra jelentkezők esetében 2 év, a 7-8. évfolyamra jelentkezők esetében 1 év
A képzés kimenete: alapfokú, általános iskolai végzettség megszerzése
Az iskola bemutatása - Küldetésnyilatkozatunk
A Kis Tigris Gimnázium és Szakiskolát 2004 júniusában alapította A Tan Kapuja Buddhista Egyház. Iskolánk létrehozásának legfőbb célja, hogy a hagyományos iskolarendszerből kihulló, többségében roma/cigány fiatalokat felzárkóztassa, érettségihez, ettől függő piacképes szakmához, lehetőség szerint minél magasabb számban a felsőoktatásban folytatott továbbtanuláshoz juttassa.
Amíg a hagyományos iskolarendszer általában a családi háttere vagy személyes adottságai miatt átlagos készségszintű diákokkal számol, addig a Kis Tigris pedagógiai programja a többségében izolált közösségekben, mélyszegénységben élő, diákokat célozza meg, akik el sem jutottak a hagyományos középszintű oktatásig, illetve abban kudarcot vallottak, abból kihullottak. Célunk ennek megfelelően, hogy második esélyt teremtsünk ezen fiatalok számára.
Az Alapító okiratban és a küldetésnyilatkozatban meghatározott tartalmakkal és formában a roma és nem roma származású tanulók számára olyan konvertálható tudás átadására törekszünk, amely a társadalomba történő integrációjukhoz, az esélyegyenlőséget megteremti. Intézményünkben az oktatást és a nevelést integráltan kívánjuk megjeleníteni, jelesül az a célunk, hogy a nálunk érettségizett és szakmát szerzett tanulók továbbtanulása és munkába állása előtt ne legyenek társadalmi korlátok.
|