|                            TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS >>> 
                A Második Esély típusú programok megvalósításával a középfokú oktatásból kimaradt, tanköteles koron túli fiatalok, köztük roma fiatalok középfokú tanulmányokba való visszavezetése, illetve ez által a piacképes szakmát szerzett fiatalok arányának javítása a cél.  
                 
                A konstrukció a helyi igényekhez illeszkedő programok megvalósításával és a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésével új lehetőségeket biztosít a célcsoport oktatási rendszerbe való visszavezetésére, az életpálya építéshez fűződő ambíció megerősítésére. További cél, hogy az egyéni tanulói igényekhez igazított programok – a mai munkaerő-piaci igényekkel összhangban – minden esetben tartalmazzanak a digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló fejlesztési elemeket.               
                                A pályázat fizikai megvalósítása                - A programba 40 fő, tankötelezettségi koron túli, köztük számos halmozottan hátrányos helyzetű fiatalt vonunk be. A bevont tanulók a Kis Tigris Gimnázium és Szakiskola komlói és alsószentmártoni esti tagozatán folytatják (11. évfolyam), vagy kezdik meg (10. évfolyam) tanulmányaikat. A bevont tanulók közül a roma/cigány fiatalok aránya eléri a 30%-ot.                - A pályázat fizikai megvalósítása alatt tanévente 2 alkalommal Budapesti tanulmányi utat szervezünk. A tanulmányi utak célja, hogy kiterjesszük a tanagyag szemléltetésének lehetoségeit múzeumlátogatások, alkalmi kiállítások megtekintésével. A tanulmányi utak gyakran köthetők egy-egy téma- vagy projekthét tartalmához. A tanagyag ilyen módón szemléletesebbé tehető.                - A pályázat fizikai megvalósítása alatt tanévente 10 alkalommal iskolán kívüli kulturális, pályaorientációs programot szervezünk. A tanévrendszerű felosztásban ez havonta egy programot jelent, melyet a közeli nagyvárosban (Pécs) töltünk. A kirándulások között szerepel szakmákkal, foglalkozásokkal való megismerkedés, de múzeum és színházlátogatás is. Ezeknek a programoknak a szervezése a szakmai vezeto és a mentortanárok feladatai közé tartoznak.                - Terveink között szerepel együttműködni a Pécsi Tudományegyetem Romológia tanszékével is, ahol több, iskolánkban végzett hallgató is tanulmányokat folytat. Közülük szeretnénk legalább egy hallgatót bevonni a pályázat megvalósításába, mint önkéntes segítőt. Célunk ezzel az, hogy a késobbi tevékenységeink megvalósítása során, mint kortárs mentorok tudják segíteni munkánkat.                - A pályázat fizikai megvalósításának a végén egy 6 napos nyári tábort szervezünk. A tábor célja a perspektivikus gondolkodás fejlesztése különböző foglalkozásokkal és tréningekkel.                - A pályázat során a digitális kompetenciafejlesztésben résztvevo tanulók száma eléri a 40 fot, tehát mindegyik bevont tanuló számára biztosítjuk a korszerű, tanórai keretek között megvalósuló számítástechnikai képzést. Ezenkívül a bevont tanulók részt vesznek egy ECDL Start, vagy Modul 7 tanfolyamon, amely vizsgával zárul. A tanfolyam lebonyolítása 4 részletben valósul meg. Egy félév során 10 tanuló vehet részt a képzésen és tehet vizsgát.                - 
    
     A pályázat szakmai megvalósításával kapcsolatban az iskolai infrastruktúrát fogjuk bovíteni.                
              
  | 
                
                Faragó Márta - Mentorrendszer az esti tagozaton >>> 
                 Pencs Anikó - Hátránykompenzáció pedagógiai eszközei  >>> 
                 Komáromi Attila - Második esély modellprogram  >>> 
                A Kis Tigris Gimnázium és Szakiskola szakmai koncepciója >>>  
                  
                Eddig megvalósult programok, tanfolyamok: 
                - A digitális kompetencia fejlesztésének keretén belül: 
                ECDL Start tanfolyam és vizsga lebonyolítása az első célcsoportnak  (kákicsi tagozat, 11. osztály, 10 fő) 
                Fotók a tanfolyamról >>>  
                 
                TANULMÁNYI KIRÁNDULÁSOK:  
                1. Csapatépítés, a programban a 40 résztvevő ismerkedő napja: piknik Orfűn, 2013 ősze, fotók a kirándulásról >>>  
                2. Budapesti tanulmányút (2014. 03.29.):  
                  Magyar Természettudományi Múzeum, Láthatatlan kiállítás (Millenáris) 
                  Fotók a kirándulásról >>>                   
                   
                 
                   
                 
                3. Tanulmányút Piricsére, a Csokonai Vitéz Mihály Középiskola és Szakiskolába, ami hozzánk hasonlóan a második esély iskolája nevű programban vesz részt.  
                A piricsei programot összekötöttük egy debreceni és egy nyíregyházi kirándulással. (2014 május 24.) 
                 
                     
                  - Színházlátogatás: A padlás című előadás megtekintése 2013 őszén,  
                39 lépes c. előadás 2014 április 12-én 
                  
                - Együttműködés a Pécsi Tudományegyetem Romológia tanszékével 
                  
                - Mentorrendszer kialakítása esti tagozaton 
                  
                - Pszichológus alkalmazása, fotók a pszichológus előadásáról >>>  
                  
                - Együttműködés a Munkaügyi Központtal, fotók az előadásról >>>  
                  
                - Az iskolai infrastruktúra fejlesztése  
                  
             
                              
                   
                 
                 
                 
              |